Összegyűjtöttem azokat a kérdéseket, amelyeket a legtöbbször tesznek fel nekem.
Érdemes elolvasnod, mielőtt írsz.
Létezik szakszolgálat, nevelési tanácsadó. Miért hozzád menjek?
Sok éve dolgozom szakszolgálatban. Tudom, hogy nagyszerű szakemberek dolgoznak ott, és fontos szerepet látnak el. Nem helyettük ajánlok segítséget, hanem mellettük: hozzám hamarabb eljutsz, és éppen azt fogod tisztábban látni, érdemes-e szakszolgálathoz fordulnod, és mit várhatsz tőlük.
Hogyan zajlik a konzultáció?
Az első leveled után időpontot egyeztetünk. Elsősorban online beszélgetést ajánlok.
Hány éves gyerekekkel kapcsolatban adsz tanácsot?
Elsősorban óvodás és általános iskolás korú gyermekekkel érdemes hozzám fordulnod. Azok a részképességek, amelyek szükségesek az eredményes tanuláshoz, ebben a korban még jól fejleszthetők.
Mit jelent a viselkedésterápia, miben tud segíteni?
Elsősorban ADHD-ban érintett gyermekek esetében sikeresen használható eszközrendszer a gyermek viselkedésének megértéséhez és kezeléséhez. Szülőkonzultáció keretében lépésről lépésre megtanítalak a használatára.
A gyermekkel együtt, hármasban találkozzunk?
Elsősorban nem diagnosztikát és nem fejlesztést ajánlok, hanem rendszerszemléletet és irányba állítást. A te tapasztalataidból, illetve az esetleges szakvéleményekből kiindulva tudok segíteni áttekinteni, hogy milyen lehetőségek állnak előttetek.
Könnyebben tudunk beszélgetni, ha csak felnőttek vagyunk jelen.
Hogyan készüljek a konzultációra?
Az eddigi papírokat, szakvéleményeket, diagnózisokat érdemes e-mailben előre elküldened (info[k]fejlesztesitanacsado.hu), hogy ezzel már ne menjen a találkozási időnk.
Hány konzultációra számítsak? Ez olyan, mint egy terápia?
Az a célom, hogy minél gyorsabban minél nagyobb tájékozottsághoz segítselek. Tapasztalataim szerint egy találkozással is nagyot léphetünk előre. De arra is van lehetőség, hogy később, ahogy gyermekeddel elindultok egy úton, újra találkozzunk és beszélgessünk.
Honnan tudnám, hogy milyen hosszú konzultációra lesz szükségem?
Igazad van, ezt nehéz előre megmondani. Két lehetőséget látok.
1. Beszélgetés közben kiderül, mennyi időre van szükségünk.
2. Megírod nekem a kérdésed, problémád, esetleg elküldöd a dokumentumaidat, én pedig ezek alapján nagyjából meg tudom mondani, mennyi időre készüljünk. Egy egyszerű kérdésre természetesen rövidebb idő is elegendő; egy komplex helyzetelemzés hosszabb lehet.
Mennyibe kerül a szolgáltatás?
Hogyan kell fizetnem?
A beszélgetés után elküldöm a számlát, utána átutalással tudsz fizetni.
Mondasz majd konkrét nevet, címet, kihez menjek tovább?
Széles ismeretségi köröm van terapeutákból, diagnosztákból, fejlesztőkből, intézményekből. Ugyanakkor független tanácsadóként nem vagyok lekötelezettje senkinek. Arra törekszem, hogy átlátással, irányokkal és kulcsszavakkal a lehető legtöbb segítséget megadjam ahhoz, hogy ki tudd választani a számotokra legtöbb sikkerrel kecsegtető lehetőséget.
Ki szponzorál téged? Nem azokat ajánlod, akik fizetnek neked?
A hitelesség a legfontosabb számomra. Márpedig addig tudok hiteles maradni, amíg független vagyok. Sem szponzorált hirdetéseket, sem termékmegjelenítést nem látsz a weboldalon. Arra törekszem, hogy a számotokra legjobb megoldást találjuk meg, nem pedig arra, hogy eladjak neked olyasmit, ami esetleg félmegoldás.
Hogyan kezeled a személyes adatainkat?
Teljes titoktartást vállalok.
A személyes adatok kezelése során a GDPR irányelveinek megfelelően járok el.
Adatot nem tárolok és nem teszek közzé, a konzultáció után a birtokomba került dokumentumokat megsemmisítem.
Ajánlhatlak másoknak is?
Köszönöm, ha írsz két-három mondatot a velem való beszélgetés tapasztalatáról.
Ha úgy érzed, hogy másnak is tudok segíteni, örömmel teszem.